Wrzesień 2012

10 marca 2013

3 września

Jeśli mają państwo w kieszeni telefon Samsunga, choć 10 lat temu chcieli się Państwo dać pokroić za Nokię 6310 – to biorą państwo mikro-udział w nowym makro-podziale światowej pracy. „Geoekonomia” to książka któr pozwala nam oderwać się od ziemi i z lotu ptaka, zamiast z perspektywy żaby spojrzeć na turbo-zmiany, które wywołuje turbo-kapitalizm.

geoekonomia
„Geoekonomia”, red. Edward Haliżak
„Praktyczny poradnik networkingu. Zbuduj sieć trwałych kontaktów biznesowych”, Grzegorz Turniak, Witold Antosiewicz

10 września
Nowa ekonomia nie jest ekonomią skali – jest ekonomią indywidualności. Chris Anderson, który 6 lat temu jako pierwszy pokazał, że wydawanie książki którą kupi kilkadziesiąt osób może być opłacalne – teraz stawia pod znakiem zapytania przyszłość masowej produkcji. I odkrywa przed nami fascynujący świat mikrofirm, które dzieląc się pomysłami zamiast zazdrośnie strzec wzorów i receptur – podkopują współczesny przemysł. Jak być w awangardzie a nie w ogonie rewolucji długiego ogona?

makers

„Makers: The New Industrial Revolution”, Chris Anderson
„Piąta dyscyplina”, Peter Senge
„Budowanie zaangażowania pracowników”, Rita McGee, Ann Rennie

17 września

Troglodyci z Islandii, oszuści z Grecji, łatwowierni Irlandczycy, unurzani w fekaliach Niemcy – Michael Lewis, autor Wielkiego Szortu, najlepszej – zdaniem GP – książki o kryzysie – tym razem wybrał się do Europy. Czyli – jak ją nazywa – trzeciego świata. I szasta epitetami pod adresem mieszkańców Starego Kontynentu, którzy mają swój własny udział w przedłużaniu kryzysu, którego źródło tkwi na Wall Street.  Dowcipny i błyskotliwy jak dawniej, ale czy nie zbyt mocno uwierzył w to, że życie poza Nowym Jorkiem potrafi przybierać wyłącznie prymitywne formy?

bumerang
Bumerang. Podróże do nowego Trzeciego Świata”, Michael Lewis
„Fuzje i przejęcia. Dlaczego kończą się (nie) powodzeniem”, Barbara Rozwadowska
„What Money Can’t Buy: The Moral Limits of Markets”, Michael J. Sandel

24 września
Leszek Czarnecki, twórca m.in. grupy Getin, radzi innym przedsiębiorcom jak kupować i jak sprzedawać spółki. I radzi po prostu – jakby chodziło o codzienne transakcje, a nie o milionowe, jeśli nie miliardowe transakcje. Ale kiedy się jest szefem dla kilku tysięcy osób czasem trudno dowiedzieć się co tak naprawdę odbiorcy myślą o książce – bo łatwo natknąć się na służbowo zachwyconych, albo z góry uprzedzonych.

czarnecki biznes
„Biznes po prostu. Następny krok”, Leszek Czarnecki
„Ekonomika kultury”, Dorota Ilczuk
„How Much is Enough?: The Love of Money, and the Case for the Good Life”, Robert Skidelsky, Edward Skidelsky

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *