Wrzesień 2012

3 września

Jeśli mają państwo w kieszeni telefon Samsunga, choć 10 lat temu chcieli się Państwo dać pokroić za Nokię 6310 – to biorą państwo mikro-udział w nowym makro-podziale światowej pracy. „Geoekonomia” to książka któr pozwala nam oderwać się od ziemi i z lotu ptaka, zamiast z perspektywy żaby spojrzeć na turbo-zmiany, które wywołuje turbo-kapitalizm.

geoekonomia
„Geoekonomia”, red. Edward Haliżak
„Praktyczny poradnik networkingu. Zbuduj sieć trwałych kontaktów biznesowych”, Grzegorz Turniak, Witold Antosiewicz

10 września
Nowa ekonomia nie jest ekonomią skali – jest ekonomią indywidualności. Chris Anderson, który 6 lat temu jako pierwszy pokazał, że wydawanie książki którą kupi kilkadziesiąt osób może być opłacalne – teraz stawia pod znakiem zapytania przyszłość masowej produkcji. I odkrywa przed nami fascynujący świat mikrofirm, które dzieląc się pomysłami zamiast zazdrośnie strzec wzorów i receptur – podkopują współczesny przemysł. Jak być w awangardzie a nie w ogonie rewolucji długiego ogona?

makers

„Makers: The New Industrial Revolution”, Chris Anderson
„Piąta dyscyplina”, Peter Senge
„Budowanie zaangażowania pracowników”, Rita McGee, Ann Rennie

17 września

Troglodyci z Islandii, oszuści z Grecji, łatwowierni Irlandczycy, unurzani w fekaliach Niemcy – Michael Lewis, autor Wielkiego Szortu, najlepszej – zdaniem GP – książki o kryzysie – tym razem wybrał się do Europy. Czyli – jak ją nazywa – trzeciego świata. I szasta epitetami pod adresem mieszkańców Starego Kontynentu, którzy mają swój własny udział w przedłużaniu kryzysu, którego źródło tkwi na Wall Street.  Dowcipny i błyskotliwy jak dawniej, ale czy nie zbyt mocno uwierzył w to, że życie poza Nowym Jorkiem potrafi przybierać wyłącznie prymitywne formy?

bumerang
Bumerang. Podróże do nowego Trzeciego Świata”, Michael Lewis
„Fuzje i przejęcia. Dlaczego kończą się (nie) powodzeniem”, Barbara Rozwadowska
„What Money Can’t Buy: The Moral Limits of Markets”, Michael J. Sandel

24 września
Leszek Czarnecki, twórca m.in. grupy Getin, radzi innym przedsiębiorcom jak kupować i jak sprzedawać spółki. I radzi po prostu – jakby chodziło o codzienne transakcje, a nie o milionowe, jeśli nie miliardowe transakcje. Ale kiedy się jest szefem dla kilku tysięcy osób czasem trudno dowiedzieć się co tak naprawdę odbiorcy myślą o książce – bo łatwo natknąć się na służbowo zachwyconych, albo z góry uprzedzonych.

czarnecki biznes
„Biznes po prostu. Następny krok”, Leszek Czarnecki
„Ekonomika kultury”, Dorota Ilczuk
„How Much is Enough?: The Love of Money, and the Case for the Good Life”, Robert Skidelsky, Edward Skidelsky

Leave a Comment

Filed under Uncategorized

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *